مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 23:222022-01-28اقتصادي

از خرید مرکبات شرق گیلان تا تخصیص اراضی دولتی برای مسکن سازی


خرید تضمینی برگ سبز چای و خرید مرکبات شرق گیلان و حمایت از زراعت چوب و توجه به نوغان در دستور کار است.

- ایسنا/گیلان وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی برگ سبز چای و خرید مرکبات شرق گیلان و حمایت از زراعت چوب و توجه به نوغان در دستور کار است.

سید جواد ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری استان گیلان، اراضی کشاورزی گیلان را 430 هزار هکتار دانست و اظهار کرد: گیلان سه درصد اراضی کشاورزی کشور را داراست و 30 درصد اشتغال گیلان به کشاورزی تعلق دارد.

وی صادرات محصولات کشاورزی گیلان در سال را حدود 600 میلیارد دلار دانست و افزود: سالانه سه میلیون تن محصول کشاورزی توسط 400 هزار تولیدکننده به بازار عرضه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی، 48 درصد اقتصاد گیلان را کشاورزی دانست و عنوان کرد: گیلان قطب تولید دومین غله مهم کشور بوده و به دنبال خودکفایی در تولید برنج هستیم تا از واردات سالانه یک میلیون تنی جلوگیری کنیم.

در این راستا نیاز به زهکشی اراضی داریم تا از آب سبز و بدون نیاز به منابع آب جدید استفاده کنیم و لذا 700 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تخصیص دادیم.

ساداتی نژاد بر بازسازی آب بندان ها و استخرهای ذخیره آب و نوسازی و بازسازی و جوان سازی باغات پای و مرکبات و زیتون تاکید کرد و گفت: گیلان قطب تولید فندق و کیوی بوده و لذا مرکز تحقیقات فندق و کیوی را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خرید مرکبات شرق گیلان تا تخصیص اراضی دولتی برای مسکن سازی

از خرید مرکبات شرق گیلان تا تخصیص اراضی دولتی برای مسکن سازی